söndag 17 maj 2009

Spår

Oj vilken dag. Snacka om att jag kommer somna ovaggad i kväll. Dagen började med att grannen kom och tog ned några träd på tomten som varit döda ett bra tag. Det visade sig att en del av dem var hög tid att ta ned, de blev bara kaffeved när de föll. Skönt att ha det borta ur tankarna. Sen for vi med bekanta ut i skogen för grillning och kaffekokning i det underbara vädret. Vi for bort mot Puortnak och in till vänster. Där finns fina tallhedsbackar och sandig mark. Enkelt och lättgått för små tultande ben.

Jag lyckades övertyga Tobbe om att gå ut ett spår åt mig och det blev ungefär 600 meter långt och en pinne och slut. I dag var verkligen knastertorrt ute och så låg lavmark så det var nästan som ett hårt spår faktiskt. Jag lät det därför inte ligga så länge heller, lite knappt en timme. Och jag måste verkligen säga att det var bland det roligaste spår jag gått! Det går inte att jämföra sina egna spår med andras... Hon jobbade på riktigt bra och tappade sig lite i vinklar, men nu ser jag att hon har ett effektivt sätt att ta sig tillbaka till spåret och då är det ok. Det tar lite tid så klart men herre gud! Hon är snart ett år bara och i vanliga fall har vi snö ännu. Så jag är inte direkt orolig. Hon hittade båda apporterna också. Som en bonus. Men jag hade varit impad även om hon inte hittat någon.

Sen blev det automatiskt bastjänst också. Fiiiint. Och motion för hon har rejsat hela dagen. Så nu sover lilla flickan så lugnt på köksgolvet. Undras vad vi ska hitta på i morgon...?

Inga kommentarer: