onsdag 13 maj 2009

Maxad störningsträning

Idag har det varit rolig träning! Jag och Ingela började med att se efter var vi skulle kunna lägga nya rutan, jag ska dubbelkolla med Jossan först men jag tror jag har hittat en fin en! Och lagom nära. Efter den lilla promenaden började vi träna på hoppet, som Carola så vänligt faktiskt upplyste mig om fanns i skjulet vid klubben! Det gick lite si och så, men Ingela har bra fart och tvekar inte att springa ut från mig. Hon har bara inte fattat att det är ÖVER hindret som är grejen. Utan den lilla detaljen blir det inte många poäng.

Jossan hade en liten förstart för sin spårkurs vid Östras fotbollsplan så jag passade på att träna lite störningar. Fullt med folk, ungar som spelade fotboll, flera hundar, folk som tränade inkallning och som pricken över i, en liten welsh corgi-valp på 11 veckor som lyckades störa även matte! De ser inte kloka ut!! Men helt vansinnigt söta. Den här heter Vattuskräcken. Och storebror heter Starkälgen. Fantastiskt! I alla fall så överraskade Ingela på mig. Hon var helt otroligt duktig och klarade av att hålla fokus på mig riktigt länge. Känns så skönt. En platsliggning hann vi också med. Första gången med så många hundar och med så pass långt avstånd (kanske 20 meter) och drygt tre minuter. Och hon klarade av det galant.
Uj uj, vad duktig hon var i det här inlägget då...

Inga kommentarer: