torsdag 14 maj 2009

Bart överallt

En bild som är tagen för någon vecka sedan. Nu är det ingen snö kvar alls. Visst har vi fin lydnadsplan?? Tobbe hatar mössan jag har på mig. Han tycker den är urful men jag gillar den. Den är så skön, tunn men stoppar vinden. (Guuuud vilken lång svans hon har!)

Platsliggning på kvartersgatan. Grannarna har lärt sig att hålla åt sidan när de kommer med bilen. Bra störningsträning men det hade känts roligare med gräs...

Nu rullar det på med träning, jag blir peppad av vädret och att det nu är helt bart överallt. Dessutom har jag en hund som hela tiden bara ber om mer och då är det lätt att vilja träna. Sen har jag så klart tävlingen i maj som TVINGAR mig att träna. Det vore hemskt att missa en appell! Nej riktigt så illa är det inte. Mycket kan hända vid första tävlingen och hittar hon tex. inte slutet är det kört. Så helt enkelt är det inte.

I alla fall kör jag vidare på hoppet och idag tror jag det trillade ner en liten polett att det är ÖVER hindret matte menar! I alla fall på hoppet till mig. Än så länge hoppar hon inte ut om jag inte lägger boll eller låtsas lägga boll på andra sidan. Tanken är att jag ska använda mig av target-lock, faktiskt men vi får se när jag tar tag i det.




Inga kommentarer: