lördag 16 maj 2009

Rapport på Storknabben

Idag har vi tränat rapport, kors i taket, jag fick med sambon ut! Men under protest så klart... Idag gick jag ut på en längre sträcka, kanske 150 meter första skicket och gjorde sen en förlängning till 200 och sedan ytterligare en till 250. Då tog det stopp. Första skicket från mig till A gick som en dans. Även från A till C. När jag skickade från C till A var det lite mer tveksamt ut men hon gick i alla fall. Sista skicket till mig på D var heller inga problem, men när jag sen skulle skicka ner till Tobbe sista gången slog det slint. Jag försökte vänta ut henne men hon hade förlorat all vilja att ta sig hem. Så efter ett bra tag tog jag fast henne så fick Tobbe komma och visa sig. Då var det inga problem och så avslutade vi så. Anledningarna och orsakerna till att det blev så här är säkert många. Helt plötsligt blev det lite längre sträcka, jag bytte plats flera gånger och så blev hon nog lite trött. Men jag tror att den största boven i dramat var att det blev flera stationer som hon blev tvungen att passera. Jag så när hon kom på första förlängningen att hon fick problem och inte riktigt visste vad hon skulle göra. Jag såg också när jag skickade henne att hon snurrade lite på de gamla stationerna innan hon for förbi.

Men jag tycker det är helt ok att göra sådana här "kollar". Då vet man lite hur man ligger till i träningen och vad man ska gå vidare på. Jag vet nu att jag ska träna med endast en förlängning ett tag men kanske ha den här sträckan 200 meter. Det är faktiskt himla kort. Men jag vill att Jenny ska komma hem så jag får träna med henne som mottagare i stället. Jag vågar inte pressa Tobbe så hårt då jag vet att han följer med mig under protest och hot. Med Jenny som mottagare tror jag det kommer funka bättre. Vi får se, hon kommer ju snart. Synd bara att jag har tenta...

Inga kommentarer: