lördag 30 maj 2009

Ingen höjdardag för huskyn

Tja, livet rullar på, sista inneveckan för den här terminen är klar och rapporttävlingen är avklarad. Nu är det bara DM:et i Bevakning nästa helg, men jag står inte som ansvarig så det är lugnt. Ingen nervositet. Större nervositet är det däremot för appellen som närmar sig med stormsteg. Hoppet känns bättre och bättre, men jag har kommit på att vi knappt aldrig har tränat budföring. Inte för att jag tror att det kommer bli några problem men hon ska ändå veta vad hon ska göra och känna igen situationen. Och på tävling kan allt hända!

Tänk att i kväll bet Ingela min gammelsnutta Sájvva. Vilken fräckhet. Sájvva var busig efter kvällspromenaden och drog ett varv i 180 knyck runt huset och när hon sniffsade förbi Ingela (som jag höll i koppel) försökte schäfern ta min lilla gumma. Resultatet blev att Sájvva fräste ifrån ordentligt, mer än vad jag trodde hon kunde och när vi kom in såg jag varför. Schäfern hade bitit upp ett jack i ena örat så blodet droppade ner på köksgolvet. Till råga på allt bestämde jag mig tidigare i dag för att bada och schamponera Sájvva för att få bort lite päls, hon fäller så. Vilken underbar dag det måste ha varit för gammeldamen. Hon önsar säkert att hon aldrig klev upp i morse...

Inga kommentarer: