onsdag 26 november 2008

Helljusspår

Så är det kris i kassan igen... Att det alltid ska vara så? Och Tobbe är uppsagd och har inget jobb om drygt en vecka. Inte är det lätt att vara människa.

Ingela och jag har tränat lite stegförflyttningar och vändningar på stället i köket idag. Egentligen skulle jag väl ha lyssnat lite mer på föreläsningen, men det var så kul att träna. Idag förstod hon fint och flyttade rumpan efter så bra i vänsterhalterna. Jag får passa hur jag belönar i utgångsposition, hon är inte helt fast på hur hon ska ha det ännu. Har jag belönat slarvigt några gånger har hon direkt en sämre position. För långt fram eller så har hon svängt in rumpan bakom mig. Men hon VILL och tycker det är kul. Underbart! Självklart, säger väl många schäferägare, men eftersom det här är min första schäfer så tycker jag viljan är såååå sköööön. Tidigare har jag fått jobba med att motivera och motvera och motivera. Nu behövs det så lite.

Snö har det kommit här också. Ganska mycket faktiskt. Så snart pistar de nog upp elljusspåret skulle jag tro. Hehe, min förra lärare berättade en rolig historia om hans mamma som var fransyska. Hon hade svårt att veta när det skulle vara betonat "h" i ord, i franskan finns ju inte de. Så han berättade att en gång hade hon sagt till honom: "Jag mötte Åkan i helljusspåret" på sjungande fransk brytning. Kul! Så nu tänker jag alltid "helljusspår" när jag ska ut och åka.

Inga kommentarer: