söndag 23 november 2008

Ridhusträning

Idag var vi nere i stallet och tränade. Jossan och Carola hade sista träffen för deras valpkurs samtidigt så det blev störningsträning också. Förutom all hästbajs då... Vi började med fritt följ/linförighet och hon var duktig. Hon hamnar dock för långt fram och då tänkte jag att jag börjar med att "trycka" bak henne med en massa vänstehalter, men hon kan inte dem. Hon går in i mina ben, ställer sig på bakbenen och hoppar bak. Helt fel. Så då satte jag på kopplet och visade henne med lite dirigering hur det skulle se ut. Det funkade superbra och hon flyttade så fint efter och intog en bra position. Så tog jag av kopplet och då funkade ingenting. Då lade hon sig istället, lilla gumman! Jaja, bara att träna vidare och vara tydlig. Hon blev riktigt trött på slutet. För tillfället liggen hon och gammeldamen ute i hundgården och kalasar på var sin renbog som blev över då vi skavade till middagen. Vi har helt otroligt mycket renkött i frysen och så lagar vi så sällan kött! Helt vansinne då man har ont om pengar. Men nu har vi börjat göra något åt saken. I jul ska vi till Fjällvattnet i Härjedalen och då tänkte vi ta med lite suovas så nu blir det till att röka kött i veckan. Gott, gott.

1 kommentar:

Kargalandets Etty sa...

Hej där uppe... idag har jag fått skotta! Härligt med snö!!! Vad gott det lät med renkött och souvas! Kanske man kan köpa lite av er?! Skickar du hundmaten med Jossan eller tar du med den ner nästa gång du har innevecka. Tyvärr är jag själv i Umeå den veckan. Krama lilla Pinglan, Skruttan saknar henne och skulle tycka det vore kul att ses någon gång igen!