lördag 8 november 2008

Stenskrammel...

Jag har en hund som äter sten. På kvällspromenaden så går hon på span efter smågrus på vägen och jag hinner nästan aldrig stoppa henne så nu har jag gett upp. Låt henne äta tänker jag. Men igår så pratade jag med Jenny i head-setet hela promenaden och hade inte koll på hur mycket sten hon åt. Det fick jag veta i morse istället... På morgonpromenaden lade hon först en vanlig hög, som jag i och för sig tyckte skramlade lite. Sen gick hon 30 meter och lade en till. Den skramlade det definitivt om. Den såg ut som renbajs. Sten. Sen lade hon en till som säkert var mellan en halv och en deciliter rent grus. När vi sen kommit in och ätit frukost och jag och Tobbe satt och planerade helgen så hör jag hur det låter som om någon häller ut sten på golvet. Då kom det en halv deciliter till, på vårt köksgolv. Så summa sumarum borde hon ha fått i sig bortåt 2 deciliter i går.
Någon som har någon idé hur hon kan bli kvitt sitt beroende?

1 kommentar:

Kargalandets Etty sa...

Kommer inte ihåg hur jag gjorde med Skruttan, men jag tror hon slutade självmant, efter några månader - men jag höll givetvist koll på henne så hon inte skyfflade i sig för mycket! Skulle säga ett typiskt kenneldrag... Vi ses i morgon!

Carin