lördag 1 november 2008

Bild-boom


Nu kommer äntligen lite bilder. Jag lyckades övertala Tobbe om att följa med ut och hjälpa mig ta några "shots" på gullungen. Han är inte impad av vare sig kylan eller hunden... Det här är min hund. Husse är ingen stor idol av Ingela. Synd, men så är det. Så nu har jag inte bara en hund att fostra utan en motsträvig sambo också.



Här är hon i full fart in. Tänk, det börjar redan bli mörkt... Bilderna är tagna klockan ett ungefär. Helt otroligt att det finns folk som bor här. Nu vet vi att det dröjer till mitten-slutet av januari innan vi ser solen igen. Fast än har den inte riktigt försvunnit.


Vi jobbar på att komma in och bygger det på lek och godis. Det ska vara roligt hos matte, annars kan jag lägga av på en gång. Här sitter hon fint och väntar på brandslangen. Men hon är inte riktigt på hugget för tillfället, hon håller på att tappa huggisarna och vill väl inte riktigt hålla fast. Men de far väl snart. Kan en hoppes...



En liten kamp i alla fall, men hon hade inget tillkämpande idag, det gör väl ont, eller känns konstigt åt minstone.



Och så en helbild. Men det hade varit bättre om det varit lite mer zoom på Ingela och lite mindre matte på bilden. Men en lite uppfattning om henne får man.


Och så här kan det se ut om man far och tränar med småbarnsföräldrar. Men det är skönt att de är flera. Annars hade jag haft Nila runt mina ben hela tiden. Nu far de hela tiden tillsammans. På bilden är det lördag och godispaus i bakluckan i vår bil. Ingela sitter och suktar på insidan. Från vänster är det Nila, Jonatan och sen Jesper. Jeppe och Jonte är Jossans båda tvillingpojkar som Nila älskar att leka med. Tur!





2 kommentarer:

Kargalandets Etty sa...

Ha, ha... Visst hjälper jag dig med din blogg! Säg bara vad du vill ha hjälp med, eller så får du kika över när du är i Luleå så kan vi titta på den. Etty gör inte heller som jag vill, men vi ska på kurs om några veckor! Så att någon kan skälla på mig, för det är antagligen jag som gör fel!

//Carin & Etty

Karin och Ingela sa...

Mmmm, och jag har varit på Inkis föreläsning i Medlefors och fått höra om "spegeln" som man hela tiden ska titta sig i när hunden gör fel. Vad menar hon med det???