måndag 17 november 2008

Upplyst plan!

Nu har jag tagit tag i det här med promenaderna, jag har hållt på att bli galen på att hon drar i kopplet! Mattemisshandel är vad det är. Jag går numera ut med brandslangen i fickan och allt går så fint. Men det tar lite längre tid och promenaderna blir inte så långa men mer kvalitet. Alltså, jag slår henne inte med slangen, utan leker, inget annat! ;-)

Idag har vi också varit och tränat på vår upplysta plan. Vi tränade fritt följ med boll som belöning, jag har så lätt att falla in på det där med att bara belöna med godis. Hon svarar suveränt på bollen och det är lätt också. Lite "stanna kvar", inkallning och så testade vi hoppet också. Allt var kul och kändes fint. Hon vill den här damen, men det var faktiskt skönt att se att hon blev lite trött på slutet. Och då slutade vi. Kanske vi ska träna i morgon också? Det var så kul!

Inga kommentarer: