onsdag 3 december 2008

Long time no see

Nu var det länge sedan här i bloggvärlden. Det är mycket annat i tankarna som tar upp det mesta av min tid så inspirationen att skriva har inte varit den största. Men nu tänkte jag ta tag i bloggandet igen.
Vi har haft gräsläggarmiddag på klubben och nästan alla kom som är aktiva! Superkul! Och många respektive var det också. Till och med jag hade lyckats ragga med mig min äkta hälft. Självklart var jag en av dem som höll ut till längst. Och så får man plikta dagen efter. Men trevligt var det.
I kväll tog jag ett träningspass men Ingela Pling på vägen här utanför. Vi började med lite stegförflyttningar och hon har bråttom. Hon är även ostadig i positionen och hoppar fram och tillbaka beroende på hur och om jag tittar på henne. Böjer jag mig åt sidan för att titta på positionen så hoppar hon bak. Hmmm, det är så enkelt att se hur man har tränat fel, man har liksom facit bredvid sig hela tiden. Synd bara att det ska vara så svårt att träna rätt från början. Jag tränade också på att hon ska sitta fot vid sidan även om jag kastar iväg bollen framför henne. Svårt, men gör hon rätt är det så lätt att belöna, belöningen blir ju att få fara iväg efter bollen. Där var hon duktig. Efter det var det sitt-stanna och sitt-stanna-hit-fot. En gång inkallning och 10 gånger att gå tillbaka och belöna på plats. Phuuu, så tråkig träning men det går inte att ta genvägar. Stanna är ett viktigt moment både i vardagen och på tävling. Hoppas nu att Jenny och jag kan hitta lite tid att träna och att vi kan ta lite schysta bilder (det stavas egentligen "justa" va?). Helgen kanske.

Inga kommentarer: