fredag 3 oktober 2008

Kalix here we come!

Sitter på föreläsning just nu om handkirurgi. Ibland får man lite urk-känslor när han berättar om olika operationssätt men det är kul! Vi håller på till kvart i tolv idag och sen måste jag plugga lite medicin. Jag kommer inte hinna så mycket i helgen för vi ska till.... KALIX på kurs!! Kuuul, första kursen för mig och Ingela även om hon är aningens ung ännu. Och ännu roligare är att det är jag, Jenny, Jossan och Anna-Lena som ska åka. Och Staffan och Johan är instruktörer. Ska bli skitkul! Jag har inte varit på kurs med egen hund på hur länge som helst. Senast var nog med Åke när Pyret hade sin första kull och hon var INTE road av att springa ut och ta apportbocken, jag lovar!

Träningen för mig och pinglan går framåt. Nu har hon en fin position vid sidan även om den än så länge bara funkar i köket, men jag klagar inte! Hon tycker det är döskoj i alla fall! Och jag med! Nu har vi också tagit tag i det där med att leka också. Hon har varit väldigt snål om grejerna, men det är mitt eget fel, jag inser det. Jenny kom över i förrgår kväll och styrde upp saker och ting lite grand! Och hon hade med sig en present till oss, en ny, röd, fin boll! Oj, vad rolig den var! På en gång jag började engagera mig i leken och vara noga att leka, byta, släppa, kasta så gick det bra. Då kom hon till mig med en gång med gjejen. När hon vet att jag inte på en gång ska ta den av henne så går det genast bättre, och att vi leker med den ihop. Kul, kul, kul! Vi far idag runt tre trodde Jenny. Då hinner jag plugga lite också. In på bolaget skulle vi också. Hihihi...och Tobbe är hemma med båda barnen. Och nästa helg är det tävling. Och helgen efterr det är det Sektorskonferensen i Medlefors... Känner mig lite egoistisk faktiskt...

Nej, nu ska jag ta mig en fika innan lektionen börjar igen!

Inga kommentarer: