fredag 12 september 2008

Salto nästa!

Så har vi bestämt oss att fara till Salto i helgen. Det är bara andra gången i år jag är där. Helt otroligt vad sällan vi tar oss dit men nu ska det bli av i alla fall. Jag hoppas på lite bilder och kanske även lite filmer efter vi kommit hem. Det brukar vara så otroligt fint där på hösten med alla färgerna. Gäller bara att jag ska komma ihåg videokameran. Tobbe brukar klaga på mitt minne, han tycker det kunde vara bättre!

Ibland så känner jag att jag blir GALEN på Ingela! Som nu i förmiddags när jag har vikt tvätt och packat så är hon och river i allt. Hon är precis som ungarna, ska pilla på allt som finns inom räckhåll och det som inte finns inom räckhåll, det försöker man i allla fall pilla på. Men så är det väl.

Jag har redan börjat fundera på hur pinglans tjänstetecken ska se ut. Kanske rött och svart, kanske rosa och svart eller svart och vitt. Svart på ryggen i alla fall. Och så en bild ska det vara... Jag har funderat på en pinup-bild, en klassisk, inte porrig eller naken, bara en snygg tjej som är lite utmanande, eller också motsatsen, en nördig bild på någon med glasögon typ. Eller ett lejon eller rytande tiger. Det här ska ju bli ett monster!! Kanske en gepard eller liknande, någon som springer fort, för jag hoppas hon kommer bli som Arve eller Zoogin eller Jolly, kanonkulor i skogen dvs. Eller varför inte en bild på en kanonkula? Kanske det vore något? Vi har tid att fundera på det här, Ingela och jag, det dröjer ju åtminstone ett och ett halvt år innan vi kan starta någon lägre klass. Och i appellen behövs inte tjänstetecken för den tänker jag köra i spår.

Ett förtydligande bara... visst är de lapska smarta, kanske lite för smarta. Jag hade aldrig några problem att lära Myra något när hon väl blev lite äldre, då var hon skarp! Problemet var att få henne att vilja göra det jag bad henne om, att ha drivet att vilja genomföra moment efter moment utan, enligt henne, belöning. Schäfern upplever jag har ett naturligt driv i att vilja göra det jag ber den om. Så upplevde jag inte Myra. Henne var jag hela tiden tvungen att peppa och fick inte tappa humöret med henne. Då tyckte hon inte det var roligt längre.
Och till er fågelflickor ute i landet: Säg till era mattar att de talar om för er att ni inte FÅR jaga ekorrar, fåglar eller vad det nu är. Och att man inte FÅR skälla under lydnaden! För inte kan ni veta att man inte får det om ingen talat om det för er?? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"...en nördig bild på någon med glasögon typ."

Behöver du en modell?

Maria sa...

angående fågelungarna: säga till att man inte får skälla......?????
(skatas matte undrar)