måndag 15 september 2008

Höst i Jokkmokk

Här kommer lite bilder från vår helg i Salto. Det var ett helt sagolikt väder och fram till halv tio på förmiddagen inte heller några knott. Efter tio gick det nästan inte att vara ute för då invaderades världen av knott, knott och åter knott! Jag har aldrig varit med om dess like! På bilden så poserar jag och Ingela Pling för kameran.
Så här vackra promenadstigar har vi runt stugan i Salto. En helt underbar skog och just nu är det så vackra färger så själen skriker. Det går nästan inte att ta in allt. Och i och med att det är väglöst land så behöver vi inte vara rädda för varken bilar eller folk. Visserligen var det ganska mycket motorcyklar, då det just nu pågår samling till slakten och Tobbes morbror som är aktiv renskötare bor bara just nedanför vår stuga. De hade party där lördag kväll och pinglan hittade förståss dit, gick helt sonika in och satte i sig vad som fanns i papperskorgen! Företagsam hund man har.



Och här har vi Kierkau, Saltos känetecken och så sjön Langas som är en del av Stora Luleälv. Vackert med dimman som ligger över vattnet.


Och så vår tvåbenta skatt, Olle, som glatt knatade ut till knäna i denna mundering. Han skulle ju kasta sten säger han själv!

Sist med ABSOLUT inte minst måste jag säga att denna helg har JENNY KARLSSON gått och vunnit SM i bevakning!! Det är jävlar i mig inte sant!! Vi är sååå otroligt stolta och imponerade av din bedrift Jenny! Nu väntar jag mig bara en bild på dig och Pilo så jag kan lägga ut det här Jenny! GRATTIS GRATTIS GRATTIS, men det vet du redan! Jag är så impad! Jag ska gå kurs för dig när du kommer hem igen, bara så du vet det!

Nu är det innevecka för mig i Luleå så det kommer nog bli fattigt på bloggfronten framöver en tid. Men sen återkommer vi med nya friska tag!

1 kommentar:

Maria sa...

Fantstiskt vackert!
Maria o Tea