tisdag 2 september 2008

Ännu en blogg...

Ja, då börjar väl jag också. Som om det inte finns nog med bloggare i världen. Här tänkte jag lägga upp mest tankar om hund och hundträning, kanske främst för att hålla mig själv motiverad och för att minnas vad jag gjort och förhoppningsvis också kunna se resultat! Det som oroar mig är att jag aldrig varit någon dagboksskrivare så jag vet inte riktigt hur det här kommer gå. I alla fall så kommer det att handla om mig och min hund Kargalandets Ingela och vår framfart i vardagen och på träningsplan och förhoppningsvis även på tävlingsplan, men dit är det ännu ett tag.

Igår så fick lillflickan träffa sina kommande träningskompisar Pilo och Naiko (Truxelis) när de var ute på bevakningsträning inför SM om knappt två veckor. Det var spännande men lite läskigt och det kan man förstå, de är ganska stora och buffliga. I alla fall så hade vi en stig och gjorde två ljud var åt hundarna. Naiko slog hemskt mycket över stigen men blev bättre till andra gången. Han tog första ljudet säkert 40 meter ifrån och det andra ljudet hann knappt starta innan han hade det. Tyvärr gjorde han en "fin" blindmarkering första svängen och det känns lite läskigt. Det är skönare att kunna vara helt säker. Pilo hade en hel del "mallestopp" på vägen men det blev också bättre till andra gången. Han tog också ljuden tidigt och vi hetsade igång honom ordentligt med ärmen på stigen efter avslut. Vi höll knappt på att få med honom tillbaka till bilen när figgen gick ut (eller sprang) och gömde sig till nästa hund. Jag tror att båda killarna kommer ha en bra chans att placera sig högt på resultatlistan! Heja Jokkmokks BK!

Inga kommentarer: