söndag 21 september 2008

Finsmakare...not!

I veckan som gick delade jag och min rumskompis i Luleå en flaska vin som hon fått någon gång. Jag tyckte personligen att det var bland det godaste vin jag druckit och var noga med att lägga namnet på minnet. Nu när det äntligen blev fredag tyckte jag att jag skulle köpa samma vin och låta Tobbe smaka på denna skapelse, som jag var säker på skulle gå på runt en hundring i alla fall. Döm om min förvåning när flaskan på systemet bara kostade 56 spänn! Så lurad man kan känna sig. Tobbe kunde inte ens dricka det. Han hällde ut sitt glas. Vilken finsmakare jag måste vara...

Igår gick Pinglan och jag vårt första spår. Klockrent bakspår, men vad gör det? Hon spårar i alla fall. Till slut hittade hon pinnen i alla fall och så hade vi kul med den ett tag. Jag ska ta det lugnt på spårfronten, vi har många år på oss. Jag klickade i alla fall in henne igår och tänkte börja förstärka pinnarna så. Men jag tänker inte köra regelrätt klickerträning, det orkar jag inte, men jag tycker den är bra att ta till ibland så där. Vi får se hur vår träning kommer se ut längre fram i vinter.

Nu har anmälningstiden gått ut för vår lydnadstävling. 10-12 ettor, 6-8 tvåor och 1-2 treor. Vi kör två dagar. Burrrr, jag har aldrig varit tävlingsledare för trean, men någon gång ska väl vara den första. Måste bara komma ihåg att göra klart för vittringen.

Inga kommentarer: