tisdag 16 september 2008

Piggsvin eller älg?

Pinglan tycker det är helt underbart att bo i ett studentområde. Först så får hon sova i mattes säng eftersom matte ligger på en madrass på golvet i ett litet studentrum och för det andra så hittar man en massa saker när man går på promenader! Igår hittade vi en hel förpackning nyponsoppa och idag en strumpa som någon så lägligt lagt på vägen till pinglan! Den var hon så klart tvugnen att ha med sig hem!
Ingela har ett jäkla steg! Jag tror hon är korsad med en älg eller något. Å andra sidan kanske jag är van vid trippande raser som siberian husky och lapsk vallhund. Men hos Ingela är det inte något trippande utan ordentliga sjumilakliv! Jag har också upptäckt att hon börjat få sina täckhår, så när jag står ovanför henne och tittar ner så står liksom pälsen ut runt om. Hon påminner starkt om ett piggsvin.
Igårkväll tränade piggsvinet och jag lite position vid sidan. Hon är väldigt snabb att försöka ta korven direkt ur handen och i det läget väldigt flamsig, men så fort hon sitter rätt och jag säger "bra" så sitter hon som ett tänt ljus och bara väntar och har fin kontakt. Det känns bra det här. Och på måndag är hon fyra månader. Kanske jag hinner lägga ett litet babyspår innan snön kommer...

Inga kommentarer: