måndag 2 mars 2009

Snart vår

Nu var det ett tag sedan sist. Jag har börjat på min 5 veckor långa praktik i Gällivare så jag är numer nästan som en vanlig människa med arbete. Bara det att jag inte får några pengar. Jag trivs enormt och dagarna rinner iväg. Det tråkiga är väl att jag inte har varken tid eller ork just nu för någon direkt träning. Jag försöker ta igen det på helgerna. Men vi går också mot ljusare och varmare tider så förhoppningen är att längre fram i vår kommer jag kunna träna ute när ungarna somnat.
Vi ska göra appelldebuten i Malmen i juni är det tänkt. Jag tycker som att vi redan har de flesta momenten där, det behövs mest finslipning. Men så började jag tänka igenom momenten och insåg att platsliggningen har vi i stort sett inte börjat med. 10 meter och 1-1,5 minut kanske. Utan andra hundar. Fria följet är sådär, det går från dag till dag. Framförgåendet har jag inte tränat alls. Det är roligare att börja med framåtsändandet... Läggande under gång tränar vi men är långt ifrån säkra. Inkallningen känner vi oss ganska på det klara med. Apporten känns ganska bra men fasthållandet är inte klart. Hoppet har vi inte ens kört. Jo, vi testade i ridhuset under våra tävlingar förra helgen och det gick inte alls. Så jag tror vi har en hel del att jobba med...
Men annars så ligger vår lilla ängel i kökssoffan för tillfället och slickar rumpan. Jag tror det är dags för första löpen snart, hon är 9 månader om några dagar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då kanske vi springer ihop på måndag, ska nämligen till sjukhuset då. Äntligen...

Karin och Ingela sa...

Yeah... Ortopeden antar jag? Jag går på medicin som är korridoren bredvid, kanske jag kommer över och hälsar på? Eller ska du bara på mottagningen kanske?

Maria sa...

Det är bra med mål!!! Hoppas ni får till det och kan vara med. Själva satsar vi på Lydnadsklass 1 i vår och appell till höstterminen. (Hon kan vara tystare på plan nu så jag hoppas verkligen att hon kan knipa på tävling snart!)
Vi har inte framförgående och budföringen funkar inte. Den lilla skatan vill inte komma tillbaka till mig. Människan därbort är mycket roligare...grymt..

Karin och Ingela sa...

Du säger väl till din mottagare att var HELT passiv? Men jag vet att det inte är ovanligt att det är roligare hos figgen än matte! Men visst ska ni väl testa appellen?! Strunta i framförgåendet, det försvinner ändå efter lägre. Och grejar du bara en 5:a så...