söndag 22 februari 2009

Äntligen varmare

Äntligen har vädret blivit bättre! Idag har vi bara 7 minus, fantastiskt. Och igår hade vi vår lydnadstävling i ridhuset så då är den saken ur världen också. Jag var tävlingsledare för eliten och det skulle komma tre hundar, men de slutade med bara en. Jag grät inte, i och med att jag varit ganska nervös för den här lydnaden. Det gick så himla dåligt i höstas när jag dirigerade 3:an. Då glömde jag dela ut vittringen, det blev fel på första hunden i fria följet, jag glömde kommendera "kalla in hunden" på rutan och jag vet inte vad... Hemskt jobbigt var de i alla fall. Men nu hade jag förberett mig ordentligt, men när man aldrig orkat titta igenom ett helt elitlydnadsprogram är det så svårt att veta hur och vad och när man ska säga allt. Men jag tror att det gick bra den här gången. Phuuu... Det var sista året vi arrangerade den här lydnadstävlingen och det känns också bra.

Idag har vi tränat lite kryp och det är alltid en utmaning. Jag har funderat på strategi länge nu då jag varit lite feg för att börja. Jag vet att hundarna har lätt att gasa igång i krypet och fara ur position och jag vill inte ha en stressad hund i krypet, fast jag vet att det är svårt att inte hamna där. Men jag ska göra vad jag kan. Problemet är att jag vill börja inomhus men inne har jag inga mattor och då glider hon lätt och får fel teknik. Hmmm...

Nu måste jag gå och hjälpa min kära sambo att laga mat. En klassiker, spaghetti och köttfärssås.

Inga kommentarer: