onsdag 21 januari 2009

Denna bloggvärld vi lever i...

Ja, träningen går framåt. Jag har börjat förstå hur den här damen funkar nu. Det är lite skillnad från Pyret. Henne fick jag ta ut, jabba igång henne och sen köra det jag skulle illa kvickt innan hon ledsnade. Den här damen får jag först köra en halvtimme med, SEN börjar hon gå riktigt bra! Fria följet går bra, hon tappar fokus under lite längre transporter, hon hamnar för långt fram, men kör jag då lite vändningar hamnar hon rätt igen. Dock har vi börjat få lite frustrationsgnäll. Ingela som annars inte säger ett knyst! Läggandet under gång känns också bra och platsliggningen jobbar vi på. Inget moment är ju så klart klart ännu, men vi är på väg. Det är roligt att jobba med en hund som vill!

Jag har blivit utmanad av Jenny ( www.jennyopilo.wordpress.com )
Regler för denna lista: Länka till den som utmanat dig/där du hittade listan, svara på frågorna, och (om du vill) utmana fem andra bloggare! Det kan också vara lämpligt att meddela dem att de är utmanade.


Tre yrken du drömde om när du var yngre?
1. Veterinär
2. Veterinär
3. Veterinär

Tre yrken du skulle vilja prova på?
1. Veterinär
2. Lokförare
3. Arbetsterapeut (måste väl säga det, jag håller ju på att utbilda mig...)

Tre yrken du inte skulle vilja ha?
1. Lärare
2. Ekonom
3. Försäljare

Tre språk du skulle vilja kunna?
1. Italienska (såååå vackert...)
2. Samiska
3. Latin

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
1. Island, för att det verkar så coooooolt!
2. Maldiverna, jag älskar att bada och sola!
3. England, jag älskar den engelska humorn, språket och det lite torra.

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
1. Gotland
2. Vastenjaure
3. Oj, tror nästan jag varit på alla ställen annars, är genomrest i Sverige, men jag vill gärna till Blekinge igen. Och Österlen, och Öland...

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
1. Haväng (suck...ett av mina absoluta smultronställen)
2. Orust
3. Ronneby

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
1. Ronneby
2. Simrishamn
3. Umeå

Tre talanger du önskar att du hade?
1. Segla (om jag bott vid havet)
2. Kunnat dansa balett
3. Spela fiol

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
1. Mjölk
2. Smör
3. Pålägg

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? (Endast för hundmänniskor eller wanna be’s.)
Siberian husky, border terrier, tollare, jaktlabbe, lapsk vallhund

Tre “saker” du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
1. Att kunna vara tyst någon gång =)) (Där står mitt kvar från Jenny! Hon och jag skulle kunna prata ihjäl varandra!)
2. Sjunga!!
3. Att träna hund, så självklart!

Tre (icke hundrelaterade) “ämnen” du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
1. Spela fiol
2. Sjunga
3. Dansa

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- “över”?
1. Kamera
2. Kläder, bla Fjällräven Kodiak, en riktigt varm jacka!
3. Ett par nya Lundhagsskor, med riktigt högt skaft.

Tyvärr har Jenny snott alla bloggar som jag läser! Jag läser nog inga andra bloggar där jag känner bloggaren! Men en har jag i alla fall, välkommen Carola!
Jag utmanar Carola! www.siggessida.blogg.se

2 kommentarer:

Chris sa...

Det är alltid lika kul att läsa om er! Glada KAN då inte vara släkt med Myra, verkar det som! Hon slår knut på sig själv för att få jobba...? Nja, än så länge kanske man ska säga...*s* Jag kan berätta för dig att latin är överskattad som språk...(men kul att läsa, i o f s) - jag har läst det i fem år, haha! Men kan du det klarar du italienskan... Jag tror du har missat Skaraborg på dina resor! ;-) Kinnekulle och Hornborgasjön och Hindens rev...underbara ställen!

Karin och Ingela sa...

Visst har du rätt, det finns ställen jag inte varit på men Hornborgasjön har jag varit vid. Är ju gammal fågelskådare. Och Lidköping har jag också varit i.